Lyckad säsong för serielagen

Publicerat: 2024-10-04 10:42 - Skrivet av Johan Eriksson Tapper

Ta del av en summering från nästan alla våra serielag här!

Vill du veta mer om seriespelet, se resultat och lagbilder? Klicka här!

Lagledare Tine Rehme
Vi började säsongen starkt med två vinster hemma mot Wäsby och Bro-Bålsta.  Sen blev det kämpiga bortamatcher. Den första mot Wäsby i ösregn och spelupphåll
pga av regnet och åska. Bro-Bålsta är alltid svåra på bortaplan så det blev en knapp förlust. Vet inte vilket ryktet vi skickat ut men Sollentuna ställde upp med ett starkt
lag både på vår hemmaplan och deras, så vi förlorade bägge matcherna. Totalt trea i tabellen efter Wäsby och Sollentuna.
Laget bestod av Susanne Svensson, Anette Wallner, Lena Ottemark, Cecilia Wallberg, Annicka Pantzar, Helena Strömbäck, Tine Rehme

Lagledare Annette Hellström
2024 blev ett bra år för D60. Vi lyckades vinna säsongen ganska klart före Haninge. På de första 4 matcherna vann vi alla delmatcher utom en som blev delad. Sista 2 matcherna var "gruppfinal" mot Haninge. Där blev det oavgjort  båda gångerna och vi tronade överst i serien. Nu laddar vi för nästa säsong och ny serieseger.

Lagledare Esse Jensen
Under säsongen har vi mött Sollentuna, Bro-Bålsta och Drottningholm. Vi ledde serien fram till sista omgången, då vi förlorade och hamnade på tredje plats. Vi som har spelat är Ia Olsson, Ylva Ringfelter, Döne Köksal, Lena Rosander, Lotta Nybleus och Esse Jensen.

Lagledare Kjell Andersson
Vi hamnade i samma grupp som Viksjö, Happy Golfer och den stora rivalen Mälarö GK. Första omgång spelades på Mälarö med vinst mot Happy Golfer, för att följas upp med omgång två på hemmaplan med vinst mot både Mälarö och Happy Golfer. Efter halva serien hade Viksjö vunnit alla utom en matcher o ställde alltid upp med helt lag av plus handikappare. Tredje omgången hos Viksjö så fortsatte Viksjö att krossa motståndet och Troxhammar tog hem sin tredje seger mot Happy Golfer. Viksjö hade kanske tagit ut vinsten i serien i förskott för de lämnade WO i sista omgången. Mälarö fick inte heller ihop ett lag så det blev en match mot Happy Golfer på deras hemmabana. Med två oavgjorda matcher och en vinst för varje lag delades matchen och Troxhammar hoppade förbi Mälarö upp till andra plats i tabellen 3 poäng efter Viksjö. Finalen i seriespelet mellan Viksjö och Ingarö slutade tyvärr i WO vinst för Ingarö.

Lagledare Torbjörn Rosén
H 50 har haft en rolig säsong, vi har varit 10 spelare och alla har fått chansen att spela. Vi började trögt de två första omgångarna men tog nästan full pott hemma i tredje omgången. I sista omgången lämnade vi jumboplatsen och slutade trea i gruppen. Vi har tränat tillsammans några gånger och även mött Mälarö i två vänskapsmatcher vilket har varit kul och uppskattat av alla. Vi ser fram emot nästa säsong.

Lagledare Anders Nyström
H70 har två lag i seriesystemet. Lag 1 ligger i högsta divisionen och lag 2 i div 2. Förstalaget gjorde all time high genom att slå Drottningholm och Mälarö i sista omgången och därmed vinna serien och gå till semifinal i DM.
Där gjorde vi en mycket bra match mot blivande segrarna, Haninge. Men till slut fick vi se oss besegrade med 2,5-1,5. Bäst i kommunen och topp4 i Stockholm är ett resultat som vi är väldigt stolta över. Lag 2 hade det tungt i början av serien och trots en magnifik avslutning i sista omgången kom vi trea i serien och får därmed spela div 3 nästa år.
Nu ser vi fram emot nästa säsong där en av utmaningarna blir att få in fler spelare i truppen eftersom några försvinner upp till H75 nästa år.

Lagledare Finn Dobson
Troxhammars H75 lag är bäst i Stockholm. Laget vann finalen mot Wäsby med 3,5-0,5 d v s 3 vinster och en delad match. På bilden högst upp på sidan ser du de som var med och vann finalen. Från vänster Börje Rosander, Sven Lindblom, Anders Otterberg och Lars Vestergren. I seriespelet har även C G Hellqvist och Dag Dobson varit med.
I serien mötte vi  Nynäshamn, Mälarö och Haninge. Den enda förlusten kom mot Mälarö på Nynäshamn där vi sen delade mot de två övriga klubbarna. På Troxhammar, Mälarö och Haninge vann vi rubbet. Vi tog totalt 20 av 24 möjliga poäng och vann serien före Mälarö på 13 p.
Finalspelet gick på Lindö Äng 13-14/9 där vi mötte Åkersberga i semifinalen och vann med 3-1. Finalen på lördagen spelades mot Wäsby där Börje, Sven o Anders vann sin matcher och Lasse delade sin match. Nästa år 2025 kommer vi att få ett ännu starkare lag och vi hoppas på en ny vinst.

Lagledare Hans Brantefelt
H80 har haft en bra säsong och trots få spelare vann vi serien och gick till semifinal. Som vi vann, men vi orkade inte med Åkersberga i finalen

Lag som också deltagit i seriespel men där summering saknas:

Vill du veta mer om seriespelet, se resultat och lagbilder? Klicka här!