Plötsligt händer det

Publicerat: 2024-10-08 12:00 - Skrivet av Johan Eriksson Tapper

Anders Otterberg har haft en väldigt lyckad säsong - läs mer här!

Den 4 augusti startade en bra period för Anders Otterberg när han vann Troxhammars klubbmästerskap för herrar fyllda 70 år eller äldre. En smickrande prestation i hård konkurrens (ska det visa sig senare under hösten). Vi frågade Anders hur det känns efter vinsten.

- Jo, tack det känns alltid bra att vinna, speciellt när det är jämnt och man spelar bra. KM/H70 avgjordes i särspel med Anders (Nypan) Nyström som sällan har en dålig dag på banan. Vi behövde tre särspelshål med en avgörande 4 metersputt för en birdie och vinst, säger Anders.

Detta följdes upp med att Troxhammars H75 lag vann sin Div 1 grupp i Stockholmsserien och spelade semifinal och final på Lindöpark GK i september. I Seriespelslagen ställer klubbarna upp med 4 spelare som tävlar i matchspel mot varandra. Där vann Trox-herrarna semifinalen och även finalen med stora siffror, finalen stannade siffrorna på överlägsna 3,5 vunna och en delad match.

- Jag tror att det är första gången på väldigt länge som Troxhammar vunnit Seriespelet. Väldigt roligt att spela i lag tillsammans med kompisarna från Troxhammar. I finalspelet deltog Börje Rosander, Sven Lindblom, Lars Vestergren och jag, fortsätter Anders.

Till sist, den 30 september vann Anders även Troxhammarpokalen. En säsongstävling i matchspel som startar i maj och avslutas i september med finalspel.

Anders, vilken tävling är roligast att vinna?

- Det är svårt att säga, KM var för mig mest oväntat eftersom det är slagspel och man får inte misslyckas på något hål. Seriespelet är matchspel och ett misslyckat hål spelar mindre roll. Att vinna Stockholmsserien känns extra kul, då det är lagspel och sträcker sig över hela säsongen, avslutar Anders.

Vi gratulerar Anders till framgångarna i höst. Till sist flikar Anders in "Det känns jättekul att kunna spela på våra två kanonbanor, Troxhammar och Mälarö"