Rickard Nilssons minne 2024

Publicerat: 2024-10-14 14:42 - Skrivet av Johan Eriksson Tapper

Den fjärde upplagan av Rickard Nilsson minne arrangerades i strålande sol den 12 oktober.

Totalt 129 deltagare uppdelat i 25 lag med 5 spelare och ett lag med 4 spelare. Samling framför klubbhuset och kanonstart kl. 10:00. Lite mulet i början men bättre varefter dagen gick. Banan var rätt blöt efter ymnigt regnande torsdag och fredag. Prisutdelning kunde hållas utomhus i fint väder.

1:a plats
Anders Jernberg, Peter Kjerfve, Anders Johnson, Anette Norman och Magnus Bodin.
Resultat 66 slag och bäst sista nio hålen.

2:a plats
Adam Gordon, Susanna Jelker Bodin, Per-Olof Norin, Christer Fridland och Jonny Lindroos.
66 slag och näst bäst sista nio hålen.

3:e plats
Petter Granath, Dag Dobson, Jonas Persson, Gudrun Borglund och Rocco Bergström
66 slag och 3:e bäst sista nio hålen.

4:e plats
Phoenix Connelin, Erik Thingvall, Adam Selin, Evis Leander och Love Norén.
67 slag

Avslutningsvis tilldelades Filip Månsson, Troxhammar GK, Rickard Nilssons minnesstipendium på 10 000 kr med följande motivering:

"Rickard Nilssons minnesstipendium 2024 går till en junior som brinner för golf och är fast beslutsam på att satsa helhjärtat på sin golfkarriär. Under 2024 års säsong har han gått från 7 till 2 i handikap, deltagit i flera tävlingar, med fina resultat. Bland annat en delad förstaplats på svenska juniortouren med 74 slag och en fin placering här på klubbmästerskapet på Troxhammar – där han också är medlem.

Hans mål är att utvecklas som golfspelare och delta i större tävlingar i högre divisioner, även göra en collegesatsning i USA nästa år. Han tränar i satsningslaget men också mycket själv. Han har slagit ungefär 10.000 bollar under säsongen på rangen och därtill puttning och korta slag under 100 meter. Kamratskap och att bidra till en positiv atmosfär är viktigt för honom och han lägger ned arbete på att vara en god förebild även för andra juniorer i klubben."

Text och bilder: Dag Dobson

Årets stipendiat Filip Månsson tillsammans med Mia Widell och Mikael Hällgren

Våra greenkeepers bjöd spelarna på rejäla utmaningar

1:A PLATS